Dag 5 Make the switch

Vanmiddag weer gesport en voorbij de kamelen gefietst zonder te smokkelen šŸ˜‰ Het ging dus goed, behalve in het begin. Alsof ik pap in mijn benen had. Ik was niet vooruit te branden. Pas na een paar minuten kwam het op gang en daarna ging het steeds beter. Mijn lichaam had bij de start dus geen energie. En nu hoop ik maar dat het is overgegaan van koolhydraten- naar vetverbranding. Want dat ik het doel van sportvasten. Dat het lichaam bij inspanning meteen vet verbrandt en niet pas na een half uur als alle koolhydraten op zijn. urinetestgrafiek metabolic switchOf ik al zover ben, blijkt uit mijn urinetest. Elke dag moet ik drie uur na het sporten op een strip plassen. Er zijn drie hokjes die dan verkleuren. Als hokje C donkerpaars is (waarde 5), dan zit ik goed. Gisteren zat ik op violet, dat is waarde 4. Op weg naar de metabolic switch.

Vandaag is mijn tweede vastendag en dat valt niet mee. Ik leef nog steeds op sinaasappelsap en water. Gelukkig zit ik qua vasten over de helft. Morgen de laatste dag en daarna begin ik met opbouwen. Dan mag het lichaam weer wennen aan vast voedsel.

Het valt mij nu op hoeveel er gegeten wordt onderweg. Het lijkt wel over iedereen iets in zijn mond stopt. Echt overal is eten. Onderweg kom ik langs “Frans zijn Frietje”, een mobiele snackkraam bij het kanaal. Het maakt niet uit wanneer ik daar kom, er zitten altijd mensen te eten of andere dingen te doen. Vanmiddag stonden er twee auto’s onder het viaduct. In de ene jongen/meisje en in de andere twee jongens. En wat deden ze….ze waren druk met hun mobieltjes. Echt alle vier, komisch gezicht. Vraag me af of ze iets hebben gegeten bij Frans of dat ze misschien nog andere plannen hadden. Maar daar heb ik niet meer op gewacht. Ik was druk met vet verbranden (hoop ik).the switch

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie